کد خبر: ۷۵۱۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
تبلیغات

از استعلام قیمت تا خرید پروفیل Z از تولید کننده

اطلاع از مشخصات فنی محصولات فولادی قبل از خرید آنها، می‌تواند به تصمیم گیری نهایی مصرف کننده کمک شایانی نماید.
از استعلام قیمت تا خرید پروفیل Z از تولید کننده
آفتاب‌‌نیوز :

پروفیل Z یکی از مقاطع فولادی پر کاربرد در صنعت ساختمان و عمران می‌باشد. از این پروفیل عمدتا در سقف‌های شیب دار استفاده می‌شود. چرا که بوسیله آن می‌توان بار‌های کششی که به سقف سازه‌ها وارد می‌شود را مهار نمود. سوله‌ها از معروف‌ترین سازه‌هایی هستند که سقف آن‌ها را با استفاده از پروفیل زد بنا می‌کنند.

به گزاش سایت پولادنیوز (رسانه اخبار فولاد)، این مقطع فولادی به لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به حرف Z لاتین داشته که به همین جهت آن را با نام پروفیل Z در بازار آهن و محصولات فولادی می‌شناسند و سوله ساز‌ها به آن پرلین زد نیز می‌گویند.

مشخصات پروفیل "زد"

پروفیل Z از دو قسمت جان و بال تشکیل شده که لبه‌های آن بال و مابین آن جان نام دارد. به عرض این محصول فولادی نیز گسترده ورق می‌گویند.

Z از ورق نورد گرم یا همان ورق سیاه فولادی تولید می‌شود و بسته به مصرف آن انواع مختلفی به لحاظ سایز و ضخامت دارد. معمولا برای خرید پروفیل زد از کلمه ارتفاع بجای سایز استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توان انواع مختلف Z را چنین عنوان نمود:

• ارتفاع ۱۴۰ میلیمتر با ضخامت ۲ میلیمتر
• ارتفاع ۱۶۰ میلیمتر با ضخامت ۲ میلیمتر
• ارتفاع ۱۸۰ میلیمتر با ضخامت ۲ میلیمتر
• ارتفاع ۲۰۰ میلیمتر با ضخامت ۲ میلیمتر
• ارتفاع ۲۲۰ میلیمتر با ضخامت ۲ میلیمتر

برای سایز‌های مذکور می‌توان ضخامت‌های ۲.۵ و ۳ را نیز در نظر گرفت.

از استعلام قیمت تا خرید پروفیل Z از تولید کننده

از آنجا که "Z" پرلین می‌بایست به سقف سازه متصل شود، نیاز به سوراخکاری و پانچ دارد. به همین جهت، تولید کنندگان پروفیل Z در هنگام دریافت سفارش از خریدار، نقشه محل پانچ و سوراخکاری را نیز از مشتری دریافت کرده تا طبق نقشه و در محل‌های تعیین شده توسط مهندس سازه، سوراخ‌ها ایجاد شود.

تولید کننده پروفیل Z در مرکز ایران

یکی از نام آشنا‌ترین کارخانه‌های تولید کننده پروفیل "زد" در مرکز ایران، مجتمع فولادی شاهین فلز سپاهان می‌باشد. این کارخانه با بهره گیری از دانش متخصصان خود و به پشتوانه واحد ماشین سازی مستقر در این واحد صنعتی، بروزترین خط تولید پرلین Z را راه اندازی کردن است.

این مجموعه به درخواست مشتری خدماتی چون:

• رنگ آمیزی (پروفیل زد رنگی)
• اعمال پوشش ضد خوردگی

را نیز روی محصول اعمال می‌کند. خط لارج پارت پوشش ضد خوردگی زینک فلیک که در سال‌های اخیر در کشور‌های پیشرفته جایگزین روش‌های مرسوم ضد زنگ نمودن مانند آبکاری فلزات و گالوانیزه گرم شده برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در کارخانه شاهین فلز سپاهان استقرار یافته که علاوه بر پیچ و مهره، مقاطع طویل فولادی را نیز مصلح به پوشش ضد خوردگی می‌کند.

پوشش زینک فلیک که توسط آن پروفیل Z را در برابر رطوبت مقاوم می‌نمایند، با نام فرعی Dacromet که تولید کشور چین می‌باشد نیز در بازار موجود می‌باشد. Zinc Flake (پولک روی) ساخت کشور "فرانسه" و کمپانی NOF این کشور است.

روش تولید

همانگونه که اشاره شد، پروفیل Z از ورق سیاه (ورق نورد گرم) تولید می‌شود. پس تولید کننده ابتدا می‌بایست نسبت به تهیه ورق مورد نیاز اقدام نماید. پس از اینکه رول ورق خریداری شده جهت تولید پرلین Z وارد کارخانه می‌شود، توسط دستگاه اسلیتر (Slitter) به رول با عرض مناسب برای تولید این مقطع فولادی تبدیل و در اختیار خط تولید محصول نهایی قرار می‌گیرد.

به فرایندی که دستگاه Slitter اجرا می‌کند، اصطلاحا نواربری؛ رشته بری یا برش رول به رول گفته می‌شود.

رول فرمینگ

دستگاه رول فرمینگ دستگاهی است که با فرم دهی به ورق سیاه، پروفیل "زد" را تولید می‌کند. روش کار به این صورت است که ورق در بین غلطک‌ها حرکت و فرم دهی می‌شود.

از استعلام قیمت تا خرید پروفیل Z از تولید کننده

خرید و استعلام قیمت

چنانچه قصد خرید پروفیل Z از کارخانه Shahin Felez را دارید به سایت این شرکت مراجعه یا جهت استعلام قیمت روز این محصول با دفتر فروش در تماس باشید.

سایت» www.shahinfelezsepahan.com

درباره پولادنیوز

پولادنیوز سایت خبری در حوزه صنعت فولاد ایران و جهان می‌باشد که جدیدترین اخبار در این صنعت را از طریق سایت و پیج اینستاگرام به آدرس» https://instagram.com/pooladnews با مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارد.

قیمت بروز و لحظه‌ای آهن آلات
• اخبار بازار آهن ایران و جهان
• اخبار صادرات فولاد
• گزارش‌های هفتگی بازار آهن
• تحلیل روزانه وقایع فولادی
• اطلاع رسانی رویداد‌ها
بخشی از فعالیت Poolad News می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین