پروفیل آبرو و کاربرد آن در صنعت

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۱:۲۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۷۹۳۹
پروفیل آبرو و کاربرد آن در صنعت
پروفیل آبرو که در دو شکل یکطرفه و دو طرفه و در ابعاد و سایزهای متفاوتی در بازار موجود است، برای پوشش انواع سقف ها استفاده شده که در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم.

به گزارش برنا، از آنجا که بارش باران و برف روی سقف ساختمان ها و سازه ها می تواند آسیب های زیادی را در پی داشته باشد، استفاده از سیستمی که بتوان آب را به سمت پایین ساختمان هدایت نمود از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروفیل آبرو یکی از محصولات فولادی کارآمد در فرایند هدایت آب ناشی از بارش برف و باران به پایین ساختمان ها در صنایع مختلف می باشد.

از پروفیل های فولادی عمدتا در ساخت چهارچوب های درب و پنجره و یا استحکام فونداسیون سازه ها استفاده می شود. اما پروفیل آبرو کاربرد کاملا متفاوتی با دیگر پروفیل ها دارد که در ادامه با ویژگی های فنی و ظاهری آن آشنا می شویم.

ابعاد و وزن پروفیل آبرو

پروفیل آبرو که در دو شکل یکطرفه و دو طرفه و در ابعاد و سایزهای متفاوتی در بازار موجود است، برای پوشش انواع سقف ها استفاده شده که در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم:

ضخامت پروفیل آبرو : از 2 تا 3 میلیمتر

طول پروفیل آبرو : 6 متر

ارتفاع : 16 سانتی متر که در ابعاد مختلف، متغیر می باشد

وزن پروفیل آبرو : به نسبت یک طرفه یا دو طرفه بودن، طول، وزن و ضخامت پروفیل، متغیر است. (معمولا بیشتر از 70 کیلوگرم)

البته توجه داشته باشید که این ابعاد تقریبی بوده و بسته به شرایط محل مورد استفاده این نوع از پروفیل و به درخواست مشتری قابل سفارشی سازی می باشد.

پروفیل آبرو همان ناودانی مصطلح در بین عموم مردم می باشد و برای تخلیه آب باران و برف از سقف ساختمان ها خصوصا سقف های شیب دار استفاده می شود.

کاربرد پروفیل آبرو

مهم‌ترین کاربرد پروفیل آبرو، کنترل، جمع‌آوری و انتقال آب باران، برف یا هر مایع دیگری از سقف ‌به‌ پایین ساختمان است. کاربردهای پروفیل آبرو، شامل موارد زیر می‌شود:

  • اتصال روی ساندویچ پانل‌های سقفی
  • انواع سقف‌های شیروانی و غیرشیروانی
  • انواع پارکینگ و سقف پارکینگ برای کنترل جریان آب
  • انواع محیط‌های فرآوری مانند مرغ‌داری، گلخانه و گاوداری
  • ساخت در‌های چوبی و ام‌دی‌اف

ورق مورد استفاده در تولید پروفیل آبرو

از آنجا که پروفیل آبرو (یکطرفه یا دوطرفه) در مناطق مختلف خصوصا در نواحی مرطوب و پربارش استفاده می شود، همواره در معرض زنگ زدگی قرار دارد.

از اینرو در تولید این محصول فولادی از ورق گالوانیزه که مقاومت مناسبی در برابر رطوبت دارد استفاده می شود. ورق های گالوانیزه، به روش گالوانیزاسیون یا روی اندود به فلزی مصلح به ضد زنگ تبدیل می شوند.

در تولید پروفیل آبرو، بسته به کاربرد این محصول از ورق های گالوانیزه متفاوتی استفاده می شود. بدیهی است که هرچه کیفیت ورق گالوانیزه بالاتر باشد، مقاومت آن در برابر خوردگی و رطوبت نیز افزایش می یابد.

انواع پروفیل آبرو

انواع متعددی از پروفیل آبرو تولید می‌شود؛ هر کدام از این مدل‌ها، ابعاد و سایزهای متفاوتی دارند و نیازهای متفاوتی را هم پاسخگو هستند. معروف‌ترین نوع پروفیل‌های آبرو، مدل‌های لندنی، جعبه‌ای، گرد، مخفی و فیتیله‌ای هستند. در ادامه‌ی این بخش، دو نوع از رایج‌ترین پروفیل‌های آبرو را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های هر کدام را برمی‌شماریم.

پروفیل آبرو و کاربرد آن در صنعت + شاهین فلز سپاهان

لندنی

این پروفیل، ضخامتی برابر با 0.4 میلی‌متر دارد و طول آن هم تا 3 متر می‌رسد. به منظور پوشش‌دادن سقف‌های بزرگ‌تر، پروفیل‌های لندنی به هم متصل می‌شوند و گاهی قسمت‌های اضافی، بُرش می‌خورند. آبروی لندنی، حجم زیادی از پروفیل‌های آبروی موجود در بازار را شامل می‌شود و بسیار پُرکاربرد است.

البته مشکل این نوع پروفیل، خوردگی و فرسودگی در طولانی‌مدت است. فولاد و آهن در برابر رطوبت و آب، مقاومت خیلی کمی دارند؛ پروفیل آبروی لندنی، گالوانیزه می‌شود تا مقاومت ورق فولادی در برابر آب، افزایش پیدا کند؛ اما بازهم در درازمدت، آسیب‌ها و خرابی‌هایی به وجود می‌آید.

جعبه ای

این نوع پروفیل، ظاهری زیباتر از ظاهر آبروهای لندنی دارد؛ در نتیجه در سقف‌های شیروانی رستوران‌ها یا سازه‌های گران‌قیمت، استفاده می‌شود. این پروفیل، ضخامتی بیشتر از 0.4 میلی‌متر دارد و تا حدودی هم مشکل زنگ‌زدگی و آسیب پروفیل‌های لندنی را جبران کرده است. کاربردهای این پروفیل، عبارتند از:

  • انواع سوله
  • ساختمان‌های صنعتی و تولیدی‌ها
  • ساختمان‌های بیمارستان یا خانه‌های بهداشت

کارخانه تولید کننده آبرو

چنانچه قصد دارید برای سازه های پروژه خود، خرید پروفیل آبرو را انجام دهید، بهتر است این محصول را مستقیما از درب کارخانه خریداری کنید.

پروفیل آبرو و کاربرد آن در صنعت + شاهین فلز سپاهان

کارخانه شاهین فلز سپاهان، یکی از تولید کنندگان نام آشنای انواع پروفیل (قوطی) در بازار آهن ایران و کشورهای همسایه می باشد. شما می توانید انواع پروفیل آهن را از طریق دفتر فروش این واحد صنعتی در تناژ مختلف خریداری نمایید.

برای استعلام قیمت پروفیل آبرو، اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در زمینه خرید این مقطع فولادی با شماره های زیر تماس گرفته یا از سایت این مجموعه دیدن نمایید.

تلفن دفتر فروش کارخانه: 03145273010 الی 14

سایت شاهین فلز سپاهان: www.shahinfelezsepahan.com

منبع این مطلب: https://shahinfelezsepahan.com/blog/what-is-steel-battens/

جمع بندی

در این مطلب سعی نمودیم شما را تا حد ممکن با پروفیل آبرو و مشخصات ظاهری و فنی آن آشنا کنیم. همچنین انواع این محصول را معرفی نمودیم و یک کارخانه تولید کننده را برای شما نام بردیم. امید است این مطلب برای شما مفید فایده قرار گرفته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز